Wannafind bliver til DanDomain og ScanNet. Nye kunder vil blive henvist til én af disse, mens eksisterende kunder fortsat kan købe produkter via kontrolpanelet eller ved at kontakte os.

Der er i øjeblikket ingen driftsforstyrrelser


Planlagte opdateringer


Planned Opgradering af infrastruktur på OnPay betalingsløsning

Tidspunkt: 29-05-2024 01:00:00

Forventet sluttidspunkt: 29-05-2024 02:00:00

Årsag til afvikling: Planlagt opgradering af infrastruktur Kunder med følgende services kan blive påvirket under servicevinduet i form af manglende netværksadgang til servicen: Betalingsgateway

Risiko for nedetid: Høj. Selvom de berørte dele indgår som del i et redundant setup, kan platformen være utilgængelig, da kritiske komponenter opdateres. Forventede længste udfald er på 15 min.


Opdatering - Veeam Cloud Connect / Veeam Service Provider Console / https://vac1.hostedservices.nu

Tidspunkt: 29-05-2024 10:00:00

Forventet sluttidspunkt: 29-05-2024 18:00:00

Årsag: General Opdatering af Service Provider Console og Cloud Connect

Services: Følgende services vil være berørt under servicevinduet

  • Veeam Cloud Connect: veeamrepo[1-6].hostedservices.nu
  • Veeam Cloud Connect: veeambilling2.hostedservices.nu
  • Kontrolpanel: https://vac1.hostedservices.nu

Produkter: Følgende produkter vil være berørt under servicevinduet

  • CloudRepo / AgentRepo
  • CloudLic

Indvirkning:

  • Det vil ikke være muligt at starte backup nye backups efter kl. 10:00 på dagen for servicevinduet.
  • Backups der ikke er kørt færdig før kl. 09:45 vil skulle genstartes.
  • Restore vil være utilgængelig efter kl. 10:00 og indtil endt servicevindue.
  • Kontrolpanel vil være sporadisk utilgængelig i hele servicevinduet.

Tidligere udmeldinger


Søgning i Outlook på Hosted Exchange

Tidspunkt: 15-03-2024 09:13:00

Forventet sluttidspunkt: 25-05-2024 10:00:00

Efter seneste sikkerhedsopdatering af Hosted Exchange, kan brugere opleve problemer med at søge i Outlook. Hvis man har adgang til "Include Older Results" i Outlook, så vil dette afhjælpe problematikken. Alternativt kan man vælge "Let's look on your computer instead" for at søge i den lokale Outlook cache. Søgning i webmailen virker fortsat, hvis nævne løsninger ikke er tilstrækkelige.

Problemet kan også afhjælpes med følgende to PowerShell-kommandoer hos klienten:

New-ItemProperty -Path "HKCU:\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Search" -Name "DisableServerAssistedSearch" -PropertyType DWORD -Value "1"
New-ItemProperty -Path "HKCU:\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Search" -Name "DisableServerAssistedSuggestions" -PropertyType DWORD -Value "1"

Microsoft er opmærksomme på problemet og arbejder på en løsning.