Der er i øjeblikket ingen driftsforstyrrelser


Planlagte opdateringer


Opdatering af Veeam Cloud Connect Platform

Tidspunkt: 05-11-2020 14:00:00

Forventet sluttidspunkt: 05-11-2020 16:00:00

Torsdag d. 05/11-2020 mellem 14:00 og 16:00 opdateres Veeam Cloud Connect platformen til version 10a.

Det vil derfor i perioden ikke være muligt at tage backup til eller restore fra Cloud Connect. Klienter vil automatisk forbinde til Cloud Connect efter endt opdatering.

Vi beklager meget de gener som dette måtte give.


Firmware upgrade - san5.stg.dk2.zitcom.dk

Tidspunkt: 05-11-2020 22:00:00

Forventet sluttidspunkt: 06-11-2020 01:00:00

Årsag til afvikling:
Maintenance vindue på et vores tiered SANs på DK2 - Vi opgradere det til en nyere firmware version.

Risiko for nedetid:
[LAV] Opgraderingen giver ingen udfald på nogen services eller VMs.


Telia laver service på Internet forbindelse

Tidspunkt: 09-11-2020 00:00:00

Forventet sluttidspunkt: 09-11-2020 06:00:00

Årsag til afvikling:
Telia skal foretage service på internet forbindelsen fra dem.
Vi vil flytte trafikken væk fra Telia forbindelserne i denne periode og kun køre trafikken igennem vores andre internet leverandør
Telia vil i tidsperioden 00-06 lave service på vores forbindelse og de forventer mellem 30 min og 6 timers afbrydelse af forbindelsen.

Kunder med følgende services kan blive påvirke under servicevinduet i form af manglende netværksadgang til og fra servere og services:

  • Alle services
  • Servere og services der ligger i 194.255.15.0/27 og 194.255.46.0/24 vil være nede under hele servicet

Risiko for nedetid:
[Mellem] Vi flytter trafikken væk fra Telia forbindelserne inden servicen udføres, og tilbage igen når de er færdige.
Der kan i forbindelse med service starten opleves et kort udfald på Telia forbindelser.

Proces:

  1. Vi deaktivere trafikken på Telia internet forbindelserne
  2. Når Telia er færdig med service flytter aktivere vi trafikken på Telia forbindelserne igen