Efter seneste sikkerhedsopdatering af Hosted Exchange, kan brugere opleve problemer med at søge i Outlook. Hvis man har adgang til "Include Older Results" i Outlook, så vil dette afhjælpe problematikken. Alternativt kan man vælge "Let's look on your computer instead" for at søge i den lokale Outlook cache. Søgning i webmailen virker fortsat, hvis nævne løsninger ikke er tilstrækkelige.
Problemet kan også afhjælpes med følgende to PowerShell-kommandoer hos klienten:
New-ItemProperty -Path "HKCU:\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Search" -Name "DisableServerAssistedSearch" -PropertyType DWORD -Value "1"
New-ItemProperty -Path "HKCU:\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Search" -Name "DisableServerAssistedSuggestions" -PropertyType DWORD -Value "1"
Microsoft er opmærksomme på problemet og arbejder på en løsning.
Tidspunkt: 21-05-2024 09:00:00
Forventet sluttidspunkt: 23-05-2024 17:00:00
Årsag: Opgradering af backend system
Services: Følgende services vil være berørt i enkelte perioder under servicevinduet
Produkter: Følgende produkter vil være berørt i enkelte perioder under servicevinduet
Indvirkning:
Servicevinduet strækker sig fra 21-05-2023 til 23-05-2023, hver dag fra kl. 9:00 til kl. 17:00 - herefter er driften som normal igen.